رویترز: لغو نمادین تحریم‌های ایران از سوی آمریکا

آیا از وبلاگ راضی هستید؟

آمار مطالب

کل مطالب : 266
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 9
باردید دیروز : 19
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 2638
بازدید سال : 6190
بازدید کلی : 68823

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حامیان سید علی خامنه ایو آدرس iraneslami.m.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمدحیدرزاده
تاریخ : 25 / 7 / 1392
نظرات

رویترز: لغو نمادین تحریم‌های ایران از سوی آمریکا
به گزارش سرویس سیاسی جام، خبرگزاری (reuters) رویترز با انتشار گزارشی در خصوص مذاکرات هسته ای ایران در ژنو نوشت: کاهش تحریم های ایران از سوی آمریکا در حتی در صورت اعتمادسازی از سوی تهران، احتمالا جزئی و نمادین خواهد بود و دادن امتیازهای بیشتر و بزرگتر به ایران از سوی کنگره این کشور با مانع مواجه خواهد شد.
 

گزارش این خبرگزاری حاکی است: اگر ایران وعده اقدامات جدی را هم بدهد، دور از ذهن است که اعضای برجسته کنگره که هم در قبال ایران و هم نسبت به دولت اوباما در خصوص سیاستش نسبت به ایران موضعی سرسختانه دارند، راضی به لغو بیشتر تحریمها باشند.
 

رئیس کمیته روابط خارجی سنا، از جمله افراد سرشناس در کنگره هستند که کاهش تحریم های فعلی و حتی موافقت با عدم تشدید تحریم ها را، منوط به توقف غنی سازی اورانیوم حتی با غنای پایین تر که در تولید انرژی استفاده دارد، هستند.
 
 

بر اساس گزارش رویترز تحریم هایی که ایالات متحده در وهله اول و احتمالا کاهش خواهد داد، ناچیز هستند و شاید کاهش محدودیت ها در زمینه واردات تجهیزات پزشکی، سفر و فروش قطعات یدکی هواپیما و خدمات شرکت های آمریکایی سازنده هواپیما در ایران را شامل شود.
 

تیلمن، یکی از مقامات سابق اطلاعاتی وزارت امور خارجه آمریکا می گوید: «بسیاری از این تحریم ها تاثیر چندانی برای ایران ندارند و تفاوتی در حال اقتصاد ایران ایجاد نمی کند. اما اگر ایرانی ها نشان بدهند که تمایل به برداشتن گام هایی مهم در مسیری که آمریکا و دیگر طرف ها خواهان آن هستند، دارند، این موارد از کاهش تحریم ها می توانند برای نشان دادن حسن نیت آمریکا انجام گیرند.»
 

به نوشته رویترز: یکی از دستیاران کنگره آمریکا پیشنهاد کرده است که کاهش تحریم دارایی ها و حساب های ایران در آمریکا که موجب بلوکه شدن میلیاردها دلار از دارایی های این کشور شده و همچنین امکان دسترسی به سیستم بانکی در مراحلی که چندین ماه به طول خواهد انجامید ممکن است امکان پذیر باشد، به شرطی که ایران امتیازات قابل توجه و تایید شده ای را به طرف غربی بدهد.

وی افزود: «شما ممکن است امکان دسترسی مجدد به تعداد مشخصی از بانک های ایرانی، نه به همه آنها را بدهید و محدودیت هایی را در زمینه حجم تراکنش هایی که می توانند انجام شود در نظر بگیرید.»

رئیس جمهوری آمریکا همچنین می تواند معافیت های موقتی از تحریم فروش نفت را که موجب کاهش شدید صادرات نفت ایران شده است، به اجرا بگذارد و تحریم ها را برای 120 روز تعلیق کند.
 

این خبرگزاری در ادامه با یادآوری سدی به نام کنگره می افزاید: حتی معاف کردن موقت ایران از تحریم ها می تواند با عکس العمل منفی کنگره مواجه شود و این در حالی است که اوباما به اندازه کافی بر سر مسائل مالی با جمهوری خواهانی که دولت را تا لبه پرتگاه مالی پیش برده اند مشکل دارد.

این گزارش افزود: اعمال فشار بر ایران یکی از معدود موضوعاتی است که هم دموکرات ها و هم جمهوری خواهان بر سر آن توافق دارند و لابی های قدرتمند طرفدار اسرائیل نقش مهمی در اتخاذ این موضع توسط دو حزب رقیب در کنگره آمریکا دارند. آنها در عین حال نگران اند که اوباما در مذاکرات فعلی با ایران، بیش از حد نرمش نشان دهد.

رویترز در پایان اضافه کرد: بعید است معاف نمودن موقتی ایران از تحریم های عمده در زمینه نفت و دسترسی به حساب های بانکی، بتواند به صورت فوری منجر به اعطای امتیازات قابل توجه و برگشت ناپذیر از سوی ایران شود. اما اگر تحریم ها در طی چند مرحله و در گذر زمان کاهش یابند، می تواند منجر به پیشرفت در مذاکرات در دراز مدت شود.


تعداد بازدید از این مطلب: 760
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلام ممنونم از انتخاب و بازدید شما. گتوند شهر دین،دانش،دلیری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود